Voorgenomen verkoop nabij Tarwestraat te Odiliapeel

Geplaatst op woensdag 16 oktober 2024

De gemeente Maashorst is van plan om een perceel grond nabij de Tarwestraat in Odiliapeel, kadastraal bekend gemeente Uden, sectie D, nummers 2790 (ged.) en 3864 (ged.), ter grootte van ongeveer 740 m², één op één te verkopen aan een woningstichting die eigenaar is van het perceel dat direct aansluit op de te verkopen grond.

Tekening grond

Motivering voorgenomen verkoop
De woningstichting is eigenaar van meerdere huurwoningen aan de Tarwestraat in Odiliapeel. De huurders van de woningstichting gebruiken de grond achter hun woning al ter uitbreiding van hun tuin en huren de grond momenteel van de gemeente. Vanwege een eventueel toekomstige ontwikkeling achter de huurwoningen, bestaat een kans dat het gemeentelijke perceel bij huuropzeggingen onbereikbaar wordt voor beheer en onderhoud door de gemeente. Om het gebruik door de huurders voor te kunnen zetten, wenst de gemeente de grond te verkopen aan de woningstichting. De overig aangrenzend eigenaar heeft verklaard geen interesse te hebben in bovengenoemd perceel en heeft daarom ingestemd met de voorgenomen verkoop. De gemeente is hierdoor van mening dat redelijkerwijs geen andere serieuze gegadigde te verwachten is en dat de onroerende zaak daardoor één op één aan de woningstichting kan worden uitgegeven.

Reageren
Tegen de voorgenomen uitgifte kunnen geen zienswijzen, bezwaren of beroep in de zin van de Algemene wet bestuursrecht worden ingediend of ingesteld. Bent u het niet eens met een voorgenomen uitgifte en vindt u dat u hiervoor ook in aanmerking komt, dan kunt u binnen 20 kalenderdagen na publicatie van deze bekendmaking (16-10-2024) een kort geding aanhangig maken bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant te ’s-Hertogenbosch. Wij verzoeken u om ons hierover te informeren via onderstaand e-mailadres. De 20 kalenderdagen gaan in op de dag na publicatie om 0.00 uur en eindigen 20 kalenderdagen daarna op de laatste dag om 24.00 uur. Als u niet binnen deze 20 kalenderdagen reageert, dan vervalt uw recht om op te komen tegen deze uitgifte.

Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer M. van Boekel onder vermelding van zaaknummer 3966-2024. Dit kan telefonisch via: 0413 – 281 444 of per mail: privaatjuristen@gemeentemaashorst.nl.

Andere publicaties

Meer publicaties