Vragen of opmerkingen voor de raad

Heb je een vraag of opmerking voor de gemeenteraad? Of wil je de griffie bellen?

De griffie geeft advies of ondersteuning. Wil je contact? Stuur je mail naar griffie@gemeentemaashorst.nl. Een brief mag je sturen naar Postbus 83, 5400 AB Uden. En natuurlijk kun je ook bellen: 0413 - 28 10 33. Hieronder vind je meer informatie én tips die je kunnen helpen.

Hoe stel je een vraag aan de raad?

Is je vraag of opmerking simpel, dan is een brief of mail een goede manier om contact met de raad op te nemen. Dus als je in twee of drie korte alinea’s kunt uitleggen waarom je mailt en wat je van een raadslid verwacht.

Vind je het lastig om in gesprek te gaan met iemand, bijvoorbeeld omdat je verlegen bent of niet zo goed Nederlands spreekt? Ook dan is dit een mooie oplossing om je vraag te stellen of iets onder de aandacht te brengen.

Ik heb een vraag of opmerking verstuurd. Wat kan ik verwachten?

Je ontvangt van de griffie, het team dat de gemeenteraad helpt, een ontvangstbevestiging. Zo weet jij dat jouw vraag of opmerking goed is aangekomen. De griffie zet jouw brief of mail op een lijst in het raadsinformatiesysteem (Deze link gaat naar een andere website). Dit heet een ‘ingekomen stuk’. Raadsleden krijgen een aantal keer per week een overzicht van de stukken die binnenkwamen. Ze bepalen zelf of ze op jouw vraag of opmerking reageren en wanneer.

Je brief of e-mail komt ook op internet te staan, omdat alle stukken voor de raad openbaar zijn. Staat er in jouw brief of e-mail privacygevoelige informatie? Dan haalt de griffie die informatie weg, voordat het op internet komt te staan. Wil je graag dat je gegevens wél te zien zijn? Geef dit dan door aan de griffie. De raadsleden krijgen trouwens altijd alle informatie.

Tips

Wist je dat...

...er ook andere manieren zijn om mee te denken en te doen? Ontdek ze op de pagina Ik wil in contact komen met de raad.

Hoe tevreden ben je over deze pagina van de website?