Verbetering dienstverlening
Geplaatst op dinsdag 1 augustus 2023
Bij de gemeente Maashorst zijn we continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening. Onderdeel daarvan is dat we steeds meer diensten digitaal aanbieden, want uit onderzoek is gebleken dat onze inwoners daar behoefte aan hebben.
In de ruim anderhalf jaar dat we nu als gemeente bestaan, hebben we al een flink aantal uitbreidingen van onze digitale diensten gerealiseerd. Een selectie:
- Er is een automatische antwoord/ontvangstbevestiging op het algemene emailadres. Als je dus een mail naar ons stuurt, krijg je daar meteen een bevestiging van.
- Als je een afspraak hebt gemaakt om langs te komen, krijg je per mail een herinnering. Daarin melden we meteen wat je mee moet nemen voor deze afspraak. Handig, toch?
- Je kunt digitaal een rijbewijs aanvragen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan vast, die kun je vinden op onze website. Zo kun je bijvoorbeeld niet online verlengen als je rijbewijs kwijt of gestolen is. Maar in de meeste gevallen kun je dus een verlenging aanvragen wanneer het jou uitkomt. En je hoeft dan maar één keer naar het gemeentehuis, om je rijbewijs op te halen.
- De afval-app, waar precies in staat welk afval wanneer wordt opgehaald. En als er iets wijzigt, dan is dat ook meteen in de app te zien. Zo heb je altijd de actuele situatie op je telefoon.
- Het opvragen van gegevens door notarissen, advocaten en rechtbanken is sinds dit jaar ook digitaal mogelijk. Vaak hebben zij uittreksels nodig van inwoners. Doordat ze deze nu digitaal kunnen aanvragen scheelt dat tijd en papierwerk. En je hoeft er zelf niet meer voor naar het gemeentehuis. Scheelt weer tijd en moeite!
Natuurlijk gaan we ook de komende tijd gewoon door met het verbeteren van onze dienstverlening. Op korte termijn is het ook mogelijk om digitaal sommige subsidies aan te vragen, je aan te melden voor schuldhulpverlening of om een gehandicapten-parkeerkaart aan te vragen.
En op iets langere termijn werken we aan een systeem waarin mensen met een uitkering zelf kunnen inzien wanneer hun geld gestort wordt, en of hun gegevens kloppen (en uiteindelijk kunnen ze die ook zelf online wijzigen).
Natuurlijk zijn we hier niet compleet, we blijven continu bezig met verbeteren. Vind je persoonlijk contact prettiger, dan kun je ons bellen of een afspraak maken. Is er iets dat jij heel graag verbeterd zou zien, laat het ons dan weten via info@gemeentemaashorst.nl.
Meer nieuws
-
Uitvoeringsplan moet senioren beter voorbereiden op ouder worden
1 jul 2024 - Senioren in Maashorst worden binnenkort gefaciliteerd om zich beter voor te bereiden op het ouder worden.
-
Bestemmingsplan verplaatsing Jonkergouw naar raad
30 jun 2024 - Het bestemmingsplan voor de verplaatsing van agrarisch tuinbouwbedrijf Jonkergouw in Schaijk van de Molenaarstraat 2 naar de Broksteeg 1-3 in Schaijk kan ter vaststelling worden voorgelegd aan de gemeenteraad. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders van Maashorst vandaag besloten.
-
PFAS aangetroffen op vliegbasis Volkel, sanering niet nodig
27 jun 2024 - Op het terrein van de vliegbasis in Volkel is PFAS aangetroffen op een paar plekken waar de brandweer in het verleden heeft geoefend. Afgraven van de bodem en verder onderzoek zijn op dit moment niet nodig.
-
Buurtvereniging Heufkens werkt samen met gemeente aan nóg fijnere wijk
26 jun 2024 - "Activiteiten zorgen voor contact en verbinding"