Verbetering dienstverlening

Geplaatst op dinsdag 1 augustus 2023

Bij de gemeente Maashorst zijn we continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening. Onderdeel daarvan is dat we steeds meer diensten digitaal aanbieden, want uit onderzoek is gebleken dat onze inwoners daar behoefte aan hebben.

In de ruim anderhalf jaar dat we nu als gemeente bestaan, hebben we al een flink aantal uitbreidingen van onze digitale diensten gerealiseerd. Een selectie:

  • Er is een automatische antwoord/ontvangstbevestiging op het algemene emailadres. Als je dus een mail naar ons stuurt, krijg je daar meteen een bevestiging van.
  • Als je een afspraak hebt gemaakt om langs te komen, krijg je per mail een herinnering. Daarin melden we meteen wat je mee moet nemen voor deze afspraak. Handig, toch?
  • Je kunt digitaal een rijbewijs aanvragen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan vast, die kun je vinden op onze website. Zo kun je bijvoorbeeld niet online verlengen als je rijbewijs kwijt of gestolen is. Maar in de meeste gevallen kun je dus een verlenging aanvragen wanneer het jou uitkomt. En je hoeft dan maar één keer naar het gemeentehuis, om je rijbewijs op te halen.
  • De afval-app, waar precies in staat welk afval wanneer wordt opgehaald. En als er iets wijzigt, dan is dat ook meteen in de app te zien. Zo heb je altijd de actuele situatie op je telefoon.
  • Het opvragen van gegevens door notarissen, advocaten en rechtbanken is sinds dit jaar ook digitaal mogelijk. Vaak hebben zij uittreksels nodig van inwoners. Doordat ze deze nu digitaal kunnen aanvragen scheelt dat tijd en papierwerk. En je hoeft er zelf niet meer voor naar het gemeentehuis. Scheelt weer tijd en moeite!

Natuurlijk gaan we ook de komende tijd gewoon door met het verbeteren van onze dienstverlening. Op korte termijn is het ook mogelijk om digitaal sommige subsidies aan te vragen, je aan te melden voor schuldhulpverlening of om een gehandicapten-parkeerkaart aan te vragen.

En op iets langere termijn werken we aan een systeem waarin mensen met een uitkering zelf kunnen inzien wanneer hun geld gestort wordt, en of hun gegevens kloppen (en uiteindelijk kunnen ze die ook zelf online wijzigen).

Natuurlijk zijn we hier niet compleet, we blijven continu bezig met verbeteren. Vind je persoonlijk contact prettiger, dan kun je ons bellen of een afspraak maken. Is er iets dat jij heel graag verbeterd zou zien, laat het ons dan weten via info@gemeentemaashorst.nl.
 

Meer nieuws

Meer nieuws

Hoe tevreden ben je over deze pagina van de website?