Uit de raad… Commissievergadering Samenleving en Bestuur 1 februari 2024

Geplaatst op woensdag 24 januari 2024

Op donderdag 1 februari om 19:30 uur is de volgende commissievergadering van de commissie Samenleving en Bestuur. De onderstaande raadsvoorstellen staan op de voorlopige agenda:

• Rapportage Rekenkamer over realisatie doelen voor 2022 Uitvoeringsprogramma 2022 – 2026
  • Ophogen krediet, eigendom & bouwheerschap Sport en Spel Reek
  • Wijziging cijfers bevolkingsgroei ‘Gezond en Gelukkig Oud in Maashorst’
  • Wijziging gemeenschappelijke regeling Brabants Historische Informatiecentrum 2024

De volledige agenda van de vergadering, toelichtingen en stukken kun je raadplegen via https://maashorst.bestuurlijkeinformatie.nl (Deze link gaat naar een andere website) of de gratis iBabs Pro app. De commissievergadering is openbaar en vindt plaats in de raadzaal (Paul Rüpp-zaal) van gemeente Maashorst, Markt 145 in Uden. Je kan gebruikmaken van ingang West (aan de Nieuwe Markt). Je kan de vergadering live volgen of na afloop terugkijken via https://maashorst.bestuurlijkeinformatie.nl (Deze link gaat naar een andere website)/ (klik door naar de vergadering).
Als je gebruik wilt maken van het spreekrecht vragen wij je dit uiterlijk woensdag 31 januari om 12:00 uur te melden bij de griffie via tel. 0413 - 28 10 33 of griffie@gemeentemaashorst.nl.

• Bijna 100 woningen voor Schaijk

21 aug 2024 - Het bestemmingsplannen Akkerwinde III in Schaijk kan ter vaststelling worden voorgelegd aan de gemeenteraad. Dat heeft het college van Maashorst besloten. Het plan is goed voor de bouw van bijna 100 woningen.

• Start aanleg pumptrack in Bevrijdingspark Uden

15 aug 2024 - De aanleg van de pumptrack in het Udense Bevrijdingspark is deze week begonnen. Over ongeveer twee maanden is hij klaar voor gebruik.

• Impulsregeling NOVEX De Peel open

9 aug 2024 - De Impulsregeling NOVEX De Peel steunt samenwerkingsverbanden van ondernemers, inwoners en maatschappelijke organisaties die bijdragen aan het ‘Zich Ontwikkelend Perspectief' voor de Peel. Met een bijdrage van maximaal € 25.000,- kunnen projecten een vliegende start krijgen.

• Bezoekers respecteren bezoekregels natuurgebied De Maashorst

8 aug 2024 - Boa’s geven complimenten en enkele bekeuringen.