Start verkoop kavels op bedrijventerrein Reek-Zuid

Geplaatst op woensdag 17 juli 2024

Gemeente Maashorst start op 15 september met de verkoop van 11 ruime kavels voor wonen en werken, en één bedrijfskavel op bedrijventerrein Reek-Zuid in Reek. Deze nieuwe kavels zijn vooral bedoeld voor kleinere ondernemingen. De toekenning wordt bepaald
door loting.

Wethouder Gijs van Heeswijk: “Reek-Zuid is een bestaand en mooi compact bedrijventerrein, waar inmiddels al meerdere bedrijven gevestigd zijn. Het ligt heel gunstig aan de Rijksweg N324, middenin de driehoek tussen Nijmegen, Den Bosch en Eindhoven, en toch op loopafstand van de voorzieningen in het gezellige dorp Reek. Met deze nieuwe kavels willen we vooral ruimte bieden aan kleine tot middelgrote ondernemers, want de vraag naar meer bedrijfsruimte in onze gemeente is ook vanuit deze groep ondernemers nog steeds groot.”

Huis en bedrijfsruimte bouwen

De kavels ‘voor wonen en werken’ die de gemeente op het bedrijventerrein Reek-Zuid in de verkoop heeft, variëren in grootte van 762 tot 1712 vierkante meter. Ze zijn bedoeld voor ondernemers die een bedrijf aan huis willen. Hier kunnen zij namelijk een huis bouwen met bedrijfsruimte. Het bedrijfskavel dat de gemeente aanbiedt op dit terrein heeft een oppervlakte van 685 vierkante meter.

Natuurlijke uitstraling

Op de nieuwe kavels zijn alleen bedrijven toegestaan die binnen de milieucategorie 1 of 2 vallen. Denk aan onderhoudsbedrijven, schilders- en timmerbedrijven, montagebedrijven of een bedrijf dat prefab-bouwonderdelen produceert. “Er mogen niet de hele dag slijp- of boorgeluiden te horen zijn”, aldus de wethouder. “Het plan van Reek-Zuid is stedenbouwkundig namelijk zorgvuldig opgesteld, om naadloos aan te sluiten op de bestaande lintstructuur van de Mgr. Borretstraat. Natuur en groen zijn daarin belangrijke elementen. Vandaar de bestaande houtwal. En we gaan ook nieuw groen aanplanten, zodat de openbare ruimte een natuurlijke uitstraling behoudt.”

Verloting

Ondernemers die geïnteresseerd zijn, kunnen inschrijven voor een kavel vanaf 15 september aanstaande (tot 15 oktober). Bij meer belangstelling voor hetzelfde kavel, bepaalt een notaris via verloting aan wie het kavel wordt toegekend. Die loting staat gepland voor eind oktober. Kavels waarvoor slechts één inschrijving is, gaan niet mee in de verloting en worden na afloop van de inschrijftermijn direct toegewezen.

Meer informatie over de kavels is vanaf half augustus beschikbaar, onder andere via de website van de gemeente. Het gaat dan om informatie over de uitgifteprocedure, de bouwmogelijkheden en de prijzen van de kavels.

• Duurzame Doelen-agenda: Maashorst Warm & Comfortabel in 2050

24 jul 2024 - Het college van Maashorst heeft deze week de Duurzame Doelen-agenda Warm & Comfortabel goedgekeurd. Die gebruikt de gemeente als gids bij het treffen van maatregelen om efficiënter om te gaan met energie en om energie te besparen.

• Nieuw mantelzorgbeleid: meer steun voor onmisbare krachten

24 jul 2024 - Het college van B en W van de gemeente Maashorst heeft deze week het nieuwe mantelzorgbeleid vastgesteld. Mantelzorgers zijn onmisbaar en de druk op hen wordt steeds groter. Daarom wil Maashorst overbelasting van mantelzorgers proberen te voorkomen door hen beter te ondersteunen.

• Verdiepend onderzoek nodig op nieuwe locatie Uden Red Sox

18 jul 2024 - Maashorst moet een verdiepend flora- en faunaonderzoek doen op de beoogde nieuwe locatie van de Uden Red Sox. Zo luidt de opdracht van de ODBN.

• Voorkeursvolgorde voor initiatieven zon-op-land

18 jul 2024 - De openstelling voor de ontwikkeling van in totaal 30 hectare zonneparken binnen de gemeente Maashorst was een succes. Er zijn acht initiatieven ingediend. Het college heeft nu besloten in welke volgorde deze initiatieven in behandeling worden genomen. Het volgt daarmee het advies van het onafhankelijk extern deskundigenpanel.