Start aanleg pumptrack in Bevrijdingspark Uden

Geplaatst op donderdag 15 augustus 2024

De aanleg van de pumptrack in het Udense Bevrijdingspark is deze week begonnen. Over ongeveer twee maanden is hij klaar voor gebruik.

De skatebaan in het Bevrijdingspark is aan het einde van zijn levensduur. Daarom besloot de gemeenteraad van de toenmalige gemeente Uden om geld vrij te maken voor vervanging. Bij het maken van de plannen zijn de gebruikers van de skatebaan nauw betrokken. Op hun wensenlijstje stond ook een pumptrack. Die komt er nu alvast, in het park net achter het busstation. De jongeren gaven aan erg blij te zijn met het ontwerp. De aanleg van de pumptrack start half augustus. Na de aanleg is de baan niet meteen open, er staan nog een poos bouwhekken omheen. Dat moet, want het beton en asfalt moeten eerst goed kunnen uitharden. Na ongeveer twee maanden, rond half oktober, is de pumptrack dan echt klaar voor gebruik.

pumptrack Bevrijdingspark Uden

Skatebaan

Eind van het jaar, rond de kerstvakantie, is de skatebaan aan de beurt. Bij het ontwerp daarvan zijn de jongeren uitgebreid betrokken. Omdat het beton van de huidige baan wat ruw geworden is, zorgt gebruik ervan ook voor meer overlast. Dat is voor niemand fijn. De nieuwe skatebaan bestaat straks uit één geheel van gecoat beton. En hij biedt op hetzelfde oppervlak meer uitdaging voor zowel de (heel) jonge als de wat oudere jeugd. In het voorjaar van 2025 kan de skatebaan in gebruik worden genomen.

Hartenwens

Wethouder Jeroen van den Heuvel (Beheer en inrichting openbare ruimte) is blij voor de Maashorster jeugd dat de plannen nu kunnen worden uitgevoerd. Want de pumptrack en skatebaan hebben in deze uitvoering zeker ook een regiofunctie. “De pumptrack en de skatebaan nodigen de jeugd uit tot lekker buiten in het park sporten en bewegen. Dat is plezierig en gezond. Het was ook mooi om te zien hoe ze hebben meegedacht over het ontwerp. Fijn dat we deze hartenwens van de jeugd nu daadwerkelijk kunnen vervullen.”

• Bijna 100 woningen voor Schaijk

21 aug 2024 - Het bestemmingsplannen Akkerwinde III in Schaijk kan ter vaststelling worden voorgelegd aan de gemeenteraad. Dat heeft het college van Maashorst besloten. Het plan is goed voor de bouw van bijna 100 woningen.

• Impulsregeling NOVEX De Peel open

9 aug 2024 - De Impulsregeling NOVEX De Peel steunt samenwerkingsverbanden van ondernemers, inwoners en maatschappelijke organisaties die bijdragen aan het ‘Zich Ontwikkelend Perspectief' voor de Peel. Met een bijdrage van maximaal € 25.000,- kunnen projecten een vliegende start krijgen.

• Bezoekers respecteren bezoekregels natuurgebied De Maashorst

8 aug 2024 - Boa’s geven complimenten en enkele bekeuringen.

• Duurzame Doelen-agenda: Maashorst Warm & Comfortabel in 2050

24 jul 2024 - Het college van Maashorst heeft deze week de Duurzame Doelen-agenda Warm & Comfortabel goedgekeurd. Die gebruikt de gemeente als gids bij het treffen van maatregelen om efficiënter om te gaan met energie en om energie te besparen.