Extra maatregelen na incident in wijk Jonkerveld Uden

Geplaatst op zondag 1 september 2024

In de nacht van zaterdag op zondag is er geschoten op een woning in de wijk Jonkerveld. Er was op dat moment niemand in de woning en gelukkig raakte niemand gewond. Bij diezelfde woning vond in de nacht van 24 op 25 augustus ook een explosie plaats. De politie heeft de zaak in onderzoek en als gemeente hebben we inmiddels procedures in gang gezet voor zichtbare en onzichtbare maatregelen. De zaak heeft zowel bij de politie als de gemeente de hoogste prioriteit.

Burgemeester Hans van der Pas: "Ik ben enorm geschrokken van deze gebeurtenis. Zeker omdat dit niet het eerste incident is bij deze woning. Uiteraard tolereren we zulk gedrag niet. Mensen moeten zich veilig kunnen voelen in hun woning en buurt. We doen er samen met de politie en het Openbaar Ministerie alles aan om herhaling te voorkomen."

Heb je vragen of wil je iets melden rond deze zaak? Neem dan contact op met de politie via 0900-8844 of via www.meldmisdaadanoniem.nl