Denk mee over het erfgoed van onze gemeente!

Geplaatst op dinsdag 8 oktober 2024

Ken jij een pand of plek in je omgeving met bijzondere waarde en/of een verhaal? Laat het ons weten! Samen maken we een inventarisatie van het erfgoed in Maashorst. Deel je suggesties via www.maashorstaanhetwoord.nl (Deze link gaat naar een andere website). Je kunt reageren van 13 oktober tot 4 november. Denk aan gebouwen, historische zandpaden of een plek met een bijzonder verhaal, ze vormen allemaal een deel van het verhaal van Maashorst!

Wat is een cultuurhistorische inventarisatie?

Erfgoed omvat verschillende elementen, zoals cultuurhistorische landschappen, monumenten en stads- of dorpsgezichten. We willen zoveel mogelijk locaties en gebouwen in kaart brengen, verspreid over de hele gemeente. Door deze inventarisatie krijgen we een goed beeld van wat er is, en kunnen we het karakter van onze dorpen beter beschermen. Er zijn al erfgoedlocaties geïnventariseerd, maar we willen niets over het hoofd zien. Daarom vragen we je om mee te denken.

Belangrijk om te weten

Je kunt je suggesties achterlaten op www.maashorstaanhetwoord.nl (Deze link gaat naar een andere website) onder het project 'Inventarisatie cultureel erfgoed'. Dit kan van 13 oktober tot 4 november.

Als een locatie of pand wordt aangedragen, betekent dit niet direct dat het als monument wordt aangemerkt of dat er beperkingen gelden. In het vervolg van deze inventarisatie worden de locaties onderzocht en gewaardeerd.

Heb je vragen?

Neem dan contact op met Jolien Zweers via 0413 - 28 19 11 of stuur een e-mail naar info@gemeentemaashorst.nl.
We kijken uit naar je bijdrage!