Kinderwerk van start in Maashorst

Geplaatst op woensdag 16 oktober 2024

Het college van Maashorst heeft ingestemd met een subsidie aanvraag van € 11.886 voor de periode van 1 oktober tot 31 december 2024 voor Stichting Compass. Deze subsidie is bedoeld voor de inzet van kinderwerk in onze gemeente.

MC Jongerenwerk Maashorst, een onderdeel van Stichting Compass, gaat in opdracht van de gemeente het kinderwerk inzetten. De jongerenwerkers zijn inmiddels al van start gegaan. Kinderwerk is een vorm van sociaal werk voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar en vormt daarmee een mooie aanvulling op het bestaande jongerenwerk in Maashorst.

Kennismaking in de keet

Met een mobiele keet heeft het team jongerenwerk voor de zomer diverse wijken en kernen bezocht. Na deze succesvolle eerste kennismakingsronde is het nu tijd voor de volgende stap. "We zien vanuit het jongerenwerk een groeiende behoefte in het bereiken van een jongere doelgroep," aldus Gijs de Louw, directeur van MC Jongerenwerk Maashorst. "Wij zijn blij dat we onze rol nu kunnen uitbreiden om hun behoeften en eventuele zorgen tijdig te herkennen en op te pakken."

Preventief jeugdbeleid

Wethouder Ramona Sour (zorg en welzijn) is blij met deze uitbreiding op het jongerenwerk. “Met kinderwerk kunnen we ook de ontwikkeling van jongere kinderen (4 t/m 12 jaar) ondersteunen, met speciale aandacht voor kinderen die in een kwetsbare situatie verkeren. Het vroegtijdig signaleren is een fundamenteel onderdeel van ons aanstaand Preventief jeugdbeleid. In 2025 krijgt kinderwerk een structurele invulling, gebaseerd op de inzichten die dit jaar al worden opgedaan.”