Inzamelen bedrijfsafval
Heb je als bedrijf afval dat ingezameld moet worden? Regel dit dan zelf met een inzamelbedrijf. De gemeente haalt dit niet op.
Verpakkingsafval
Het Afvalfonds Verpakkingen biedt een mooie kans voor bedrijven met verpakkingsafval dat lijkt op huishoudelijk verpakkingsafval. Bedrijven kunnen zich aanmelden voor gratis gescheiden inzameling, dus zowel duurzaam als kosteloos. Afval Goed Geregeld zorgt voor kosteloze inzameling van gescheiden plastic, drankenkartons en glas bij bedrijven en scholen. Meer informatie vind je op Afval Goed Geregeld | Afval scheiden op werk (Deze link gaat naar een andere website).
Milieustraat
Bedrijven mogen geen afval inleveren bij de Milieustraat. Dit is alleen bedoeld voor inwoners uit onze gemeente. De enige uitzondering is dat bedrijven tot 7 huishoudelijke apparaten per keer gratis kunnen inleveren. Heb je als bedrijf grof afval? Dan kun je dit regelen met een inzamelbedrijf.
Oud papier en karton in Uden-winkelcentrum
In het winkelgebied in Uden wordt oud papier en karton elke donderdagavond opgehaald. Bedrijven in het winkelgebied kunnen hun oud papier aanbieden tussen 17.00 en 18.00 uur op de inzameldag. Op feestdagen is er geen papierinzameling.
Het papier en karton wel netjes in kartonnen dozen en in handzame pakketjes aanbieden. Het is zwaar werk voor de vrijwilligers die het papier ophalen én we willen het winkelgebied graag schoonhouden.
- Inzamelroute papier (plattegrond winkelgebied) (PDF, 320.3 kB)
Zit je buiten het winkelgebied met je bedrijf of wil je het liever zelf regelen? Dat kan natuurlijk. Er zijn diverse erkende papierinzamelaars.
Restafval of GFT vergelijkbaar met huishoudelijk afval?
Bedrijven die qua hoeveelheid en samenstelling vergelijkbaar restafval of GFT hebben als een huishouden, mogen tegen betaling meedoen met de huishoudelijke afvalinzameling.
Dit geldt voor maximaal:
- 2 restafvalcontainers (140 liter)
- 208 vuilniszakken (30 liter) voor de ondergrondse restafvalcontainer
- 2 GFT-containers (240 liter).
Hiervoor sluit je een betaalde overeenkomst met de gemeente af. Dit kan eenvoudig online via de bijbehorende formulieren. Zorg dat je eHerkenning bij de hand hebt.
- Kliko (Deze link gaat naar een andere website)
- Ondergrondse container (Deze link gaat naar een andere website)
Je kunt bij de gemeente navragen of je adres binnen de route van minicontainers of ondergrondse containers valt, en wat de inzameldagen zijn. Als je meer of ander afval hebt, of je adres valt buiten de reguliere routes, kun je zelf een inzamelingsdienst regelen via een afvalbedrijf.
Tarieven*
Jaarlijks ontvang je een factuur voor het gebruik van de containers. Het vervangen van een afvalpas wordt direct in rekening gebracht.
Product | Tarief 2024* |
---|---|
240 liter GFT+E container | € 236,04 per jaar |
140 liter restafvalcontainer | € 65,04 per jaar |
Aanbiedingen restafval ondergrondse container (104 stuks per jaar) | € 132,10 |
Vervangen toegangspas | € 28,84 |
Extra aanbieding restafval ondergrondse container** | € 1,27 per aanbieding |
* Prijzen zijn exclusief BTW.
**Wil je extra afval aanbieden? Gebruik het online aanvraagformulier om extra aanbiedingen aan te vragen.
Meer Ondernemers
- Bedrijf (starten)
- Bedrijventerreinen
- Bijstandsuitkering voor zelfstandigen (Bbz)
- Centrummanager
- Contactpersonen bedrijven
- Evenementen
- Gemeente aansprakelijk stellen
- Horeca
- Koopzondagen en winkeltijden
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Markt en standplaats
- Ondernemersverenigingen
- Ontmoetingspleinen
- Reclame
- Subsidies
- Zakendoen met de gemeente