Verkeersmaatregel Udenseweg, Zeeland

Er zijn al langere tijd meldingen over onveilige verkeerssituaties op de Udenseweg in Zeeland. Er wordt vaak te hard gereden, wat voor gevaarlijke situaties zorgt. Tijdens de inspraakavond over de begroting van 2024, vroegen bewoners om maatregelen. Op 3 oktober 2023 nam de gemeenteraad een motie aan om € 20.000,00 beschikbaar te stellen voor een snelheidsremmende maatregel.

Update oktober 2024

Tijdens de bewonersavond op 28 augustus hebben we met de aanwezige bewoners gesproken over verschillende soorten snelheidsremmers, de kaders en verwachtingen, en hoe de gemeente tot een definitieve keuze komt. Ook werden reactieformulieren uitgedeeld, waarop bewoners hun voorkeur voor een bepaalde maatregel konden aangeven. Dit formulier was tevens beschikbaar op deze projectpagina. Bewoners konden tot 19 september hun voorkeur doorgeven.

Voorkeur voor het plaatsen van een snelheidsdisplay

De meeste voorkeuren gingen uit naar het plaatsen van snelheidsdisplays. Deze displays tonen de snelheid van de weggebruikers, met als doel hen bewuster te maken van hun rijgedrag en zo de snelheid te verlagen.

Planning

De offertes voor het plaatsen van de snelheidsdisplays zijn inmiddels aangevraagd. We verwachten de displays nog dit jaar te kunnen installeren, maar zijn afhankelijk van de levertijd.

Daarnaast kregen we ook reacties die vragen om grotere maatregelen. We begrijpen dat hier behoefte aan is, maar op dit moment staat dat niet op de planning. De Udenseweg verkeert technisch nog in goede staat. Daarom is er de komende jaren geen groot onderhoud gepland. De reacties delen we overigens wel met het bestuur.

---

Bewonersavond

Op 28 augustus 2024 vond een bewonersavond plaats in het dorpshuis in Zeeland. Tijdens deze avond presenteerden we de kaders voor de mogelijke maatregelen en peilden we het draagvlak onder de aanwezige bewoners. Tijdens de avond konden bewoners op een reactieformulier aangeven welke van de voorgestelde maatregelen hun voorkeur had.

Onderaan deze pagina vind je bij Documenten het verslag van de bewonersavond én de presentatie van die avond.

Vervolg traject

Na 19 september gaan we de ingevulde formulieren met voorkeuren voor de maatregelen bespreken. De uitkomst hiervan publiceren we eind september op deze projectpagina. Het verdere verloop van dit proces koppelen we midden november terug.

Vragen

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met Harold Klomp via harold.klomp@gemeentemaashorst.nl.

Documenten

Bekijk ook deze projecten

Alle projecten

Hoe tevreden ben je over deze pagina van de website?